fbpx

Wąska specjalizacja a większa sprzedaż

najczęściej popełniane błędy w projektach do druku
Najczęściej popełniane błędy w projektach do druku
26-12-2018
studio graficzne
Nasze studio graficzne
09-01-2019
wąska specjalizacja

Sukces twojej firmy to nie tylko wysokiej jakości produkt i atrakcyjna cena, ale przede wszystkim dbanie o szczegóły i tworzenie wokół firmy dobrej marki. 

Aby wyróżnić się spośród kilku innych firm z tej samej branży coraz bardziej trzeba udowodnić, że w tym co robisz jesteś najlepszy. Jednym z pomysłów no pokazanie tego jest zawężenie specjalizacji, o czym wspominałem w artykule Czy tania drukarnia może być dobra. Jednak nie wystarczy sama wąska specjalizacja. Musi za nią iść bardzo dobrze przygotowany i zrealizowany pomysł. 

Wyobraź sobie sytuację. Siedzisz w biurze swojej firmy i wchodzi do ciebie przedstawiciel dealera samochodowego z ofertą. Jest koniec roku, a więc stara ci się sprzedać samochody z wyprzedaży. Nie wie jakie samochody potrzebujesz, nie wie jakie samochody masz. Nie wie czy potrzebujesz jakieś wyjątkowe wyposażenie w tych samochodach. Po prostu przychodzi ze swoją ofertą i stara się ciebie przekonać do tego, że ta oferta jest odpowiednia.

A teraz wyobraź sobie, że przychodzi od ciebie przedstawiciel dealera samochodowego, który wie jakie samochody są potrzebne firmom w twojej branży. Wie jakie samochody masz ty. Wie o twojej konkurencji. Wie jakie dodatkowe wyposażenie jest ci potrzebne. Pokazuje ci katalog samochodów dostosowany do potrzeb twojej branży. 

Chyba nie muszę przekonywać, który przedstawiciel od samego początku jest bliżej sprzedania ci samochodu. Pierwszy przychodzi i stara się sprzedać swoją ofertę. Drugi przychodzi i stara się rozwiązać twój problem.

Dokładnie tak samo musi postępować ty wysyłając swojego przedstawiciela handlowego w bój. Zastanów się co możesz zaoferować fryzjerom, co mechanikom samochodowym, co adwokatom a co policjantom. Na każdą branżę przygotuj osobny zestaw ulotek, broszur reklamowych, plakatów. Wszystko włóż w  teczki ofertowe. Dla każdej branży przygotuj osobne subdomeny, ze specjalnie dla nich przygotowanymi materiałami reklamowymi. 

Niech twój przedstawiciel od progu wie jakie przedsiębiorca, do którego przyszedł, może mieć problemy. Przygotowanie przedstawiciela do takiej pracy jest czasochłonne, jednak wychodząc z taką kompleksową ofertą możesz podnieść ceny. Nikt tego nie sprawdzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *