Opublikowano Dodaj komentarz

Czy ulotki reklamowe wciąż są skuteczne?

Żyjemy w czasach niezwykle szybkiego rozwoju technologicznego. W ostatnich latach obserwowaliśmy wzrost znaczenia Internetu i wirtualnej rzeczywistości. Dzisiaj większość naszej aktywności dzieje się właśnie tam, dlatego reklamodawcy przenieśli wiele swoich akcji i działań do sieci. Jednak czy taka sytuacja oznacza, że tradycyjne formy reklamy takie jak ulotki reklamowe przestały być skuteczne? W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się jakie znaczenie mają obecnie ulotki reklamowe i czy ich używanie ma nadal sens.

Ulotka reklamowa – co to takiego?

Ulotka reklamowa to rodzaj specjalnego druku ulotnego, który jest wykorzystywany po to, aby szybko i masowo rozprzestrzeniać różne informacje. Nie mają konkretnego adresata, dlatego nazywa się je także „drukami bezadresowymi”. Najpopularniejszym formatem ulotek jest druk jednostronny albo dwustronny. Charakteryzują się niewielkim wymiarem, aby ułatwić ich rozdawanie. Mały rozmiar ma jeszcze jedną zaletę – osoba, w ręce której trafia ulotka może  bardzo szybko zapoznać się z jej treścią. 


Zaprojektowanie i wydrukowanie ulotek to stosunkowo niewielki wydatek, a jako forma reklamy są nadal niezwykle skuteczne. Można je rozdawać na ulicy, roznosić do skrzynek pocztowych, wykładać w często odwiedzanych przez ludzi miejscach albo dołączać do gazet. 

Skuteczność ulotek w dzisiejszych czasach

Pomimo specyfiki naszych czasów, w których większość czynności wykonujemy w sieci, skuteczność reklamy przy użyciu ulotek jest ciągle wielka. Kluczem do sukcesu w tej formie marketingu jest przemyślenie całej akcji i skierowanie jej do osób, które mogą być zainteresowane ofertą reklamowanej firmy. Najistotniejsze jest trafienie do grupy naszych docelowych odbiorców. Należy zastanowić się nad odpowiednim sposobem kolportażu ulotek reklamowych, aby mogły trafić do odpowiednich odbiorców. Jeżeli zoptymalizujemy grupę odbiorców ulotek, możemy liczyć na pozyskanie około 3-5% nowych klientów. 


Skuteczność kampanii reklamowej realizowanej przy użyciu ulotek można mierzyć np. przez umieszczenie na nich informacji o rabacie przysługującym klientom robiącym zakupy z ulotką. Dobrym sposobem jest również podpytywanie klientów o to, w jaki sposób do nas trafili i jak dowiedzieli się o naszej działalności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *