Opublikowano

Kubeczki reklamowe w 2022 roku – czy jest sens

kubeczki reklamowe

Na przełomie wieków do Polski zawitała bardzo prosta metoda znakowania kubeczków reklamowych. Jako, że była to nowość, bardzo dużo firm chcąc się wyróżnić, zamawiało kubeczki z indywidualnym nadrukiem. Jednak było to 20 lat temu. Przez ten czas świat reklamy ewoluował niesamowicie. Czy nadal jest sens inwestować w taki gadżet reklamowy jak kubeczki reklamowe?

Kubeczki reklamowe są konkurencją dla jakiego innego produktu? Wydaje mi się, że największymi konkurentami są wizytówki i ulotki. Wbrew pierwszemu skojarzeniu inne gadżety reklamowe nie powinny być dla nich konkurencją. Śpieszę wyjaśnić dlaczego.

Dlaczego kubeczki reklamowe są wyjątkowe

Kubeczki reklamowe jako jeden z niewielu lub nawet jedyny gadżet reklamowy swoją powierzchnią może konkurować z produktami poligraficznymi. W naszym przypadku wielkość nadruku na kubeczku wynosi 200 mm x 90 mm. Tymczasem wielkość ulotki formatu A6 to 148 mm x 109 mm. Jak łatwo policzyć powierzchnia nadruku na kubeczku jest większa.
Jeżeli zestawimy go z wizytówkami to ta różnica powierzchni okaże się jeszcze większa, ponieważ wizytówka ma format 90 mm x 50 mm, a więc blisko 3-krotnie mniejszy niż kubeczek.

Jeżeli zastanowimy się nad inną konkurencją z dziedziny gadżetów reklamowych to pierwsze przychodzą do głowy długopisy, smyczki, pendrivy ewentualnie koszulki z nadrukiem.
Co prawda długopisy i smyczki są super, jednak niosą ze sobą zupełnie inny przekaz. Ich powierzchnia jest bardzo ograniczona.
Pendrivy co prawda również są świetnym gadżetem, jednak trafiają do zupełnie innej grupy docelowej. Bardzo korzystną opcją w pendrivach jest możliwość zapisu na nich konkretnych danych, których nie da się usunąć w żaden sposób. Dzięki temu oprócz nadruku na obudowie możesz na stałe umieścić swoją ofertę na pendrive.
Koszulki reklamowe idealnie nadają się jako identyfikacja wizualna firmy i budowanie rozpoznawalności. Natomiast praktycznie oprócz nazwy firmy i kilku informacji teleadresowych nic na nich nie znajdziemy.

Kubeczek ma jeszcze jedną ogromną zaletę nad ulotką. Ulotka jest drukiem… ulotnym. Część ludzi zupełnie nie zwraca na nie uwagi i przy pierwszej okazji wyrzuca je do śmieci. Tym czasem kubeczek prezentuje sobą pewną wartość. Bardzo często ludzie z niego korzystają zupełnie przy okazji. Był w szafce, a oni akurat chcieli się napić herbaty, więc z niego skorzystali. Nawet nie zwracając uwagi na nadruk nasz mózg automatycznie odczytuje informacje. Podświadomie więc uczymy się danej firmy.

Grupa odbiorców dla kubeczka reklamowego

Największą wadą kubeczków reklamowych jest ich cena. Raczej nikt nie wyobraża sobie sytuacji, że dana firma kupuje 1000 szt. kubeczków i rozdaje je na ulicy. Kubeczek jest czymś więcej. Czymś bardziej wartościowym. Kubeczek jest traktowany jako podarek dla kluczowych klientów. Ewentualnie dla klientów, z którymi firma wiąże nadzieje na dłuższą współpracę.

Firma profesjon.pl dla której wykonujemy systematycznie kubeczki reklamowe, rozdaje je wszystkim klientom, u których wykonali usługi powyżej określonej kwoty.

Kubeczki z nadrukiem są również obowiązkowym wyposażeniem każdej firmy wystawiającej się na targach branżowych. Kubeczki oprócz niesienia przekazu, nadal niosą za sobą wyższą renomę firmy.