fbpx

Cechy dobrej ulotki

notes z nadrukiem
Notes, czyli jak planować swój czas
23-01-2019
wizytówki
Najczęstsze błędy na wizytówce
06-02-2019
ulotki reklamowe

Poprzez nachalne działania marketingowopodobne z jakimi mieliśmy do czynienia przez kilka lat, ulotki reklamowe stały się czymś co przestaliśmy zauważać. Nie oznacza to, że posiadanie ulotki stało się zbędne. Jednak zanim zamówimy pakiet ulotek musimy upewnić się czy projekt spełnia cechy dobrej ulotki.

Grupa docelowa

Cechy dobrej ulotki to przede wszystkim określenie grupy docelowej. Niestety bardzo często zapominamy o tym elemencie. Mając restaurację zakładamy, że każdy może być głodny, więc każdemu dajemy naszą ulotkę. Tymczasem ze względu na wystrój wnętrza, ceny, lokalizację, sposób dojazdu i kilka innych elementów okazuje się, że grupę docelową – wszyscy – można zawęzić do 20%.
Inaczej projektuje się ulotki dla mężczyzn, którzy lubią konkretne korzyści, a inaczej do kobiet, które skupiają się na uczuciach. Seniorzy lubią proste ulotki, zaś młodzież lubi wszelkiego rodzaju gry słowne.

Cel

Cechy dobrej ulotki to również określenie jej celu. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie – jakie korzyści ona ze sobą niesie. Z zastrzeżeniem, że chodzi o korzyści dla klienta.

Ulotki mogą być:

  • informacyjne – ulotka informuje o jakimś wydarzeniu, o zabytkach w okolicy,
  • sprzedażowe – pokazujące konkretny produkt do sprzedania. Najczęściej produkt jest objęty promocją,
  • wizerunkowe – ma za zadanie budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Pamiętaj jednak, aby nie łączyć kilku celów na jednej ulotce. Spowoduje to, że ulotka będzie przepełniona treścią, a przez to niezachęcająca.

Treść

W przypadku treści obowiązuje zasada – im mniej tym lepiej. Jak powiedział Antoine de Saint-Exupéry

Wydaje się, że doskonałość osiąga się nie wtedy,

kiedy nie można już nic dodać, ale raczej wtedy,

gdy nie można nic ująć.

Na ulotce nie stosuj więcej niż 2 różnych krojów czcionki. Lepiej jest coś pogrubić lub pochylić niż dodać kolejny krój czcionki. Im więcej krojów tym ulotka wygląda chaotyczniej.
Dbaj o poprawność stylistyczną i literówki. Akceptując projekt często zdajemy się tylko na grafika. Tymczasem zdarzają się sytuacje, że zdania są nielogiczne lub kolejność liter w słowie jest przestawiona. Poświęć 3 minuty i przeczytaj uważnie ulotką zanim dasz ją do druku. W końcu to twoje pieniądze.

Grafika

Zastosowane zdjęcia na ulotce stanowią o jej atrakcyjności. Z tym, że pamiętaj o punkcie 1 – Grupa docelowa. Inne grafiki będziemy używali dla młodych mężczyzn, a zupełnie inne dla starszych kobiet. Grafika musisz współgrać z każdym z wyżej wymienionych elementów dobrej ulotki.
Zbyt wiele kolorowych elementów spowoduje, że ulotka będzie nieczytelna. Warto zapoznać się z tym jak ludzie odbierają poszczególne kolory. Czerwony kolor pobudza. Zielony wzmacnia poczucie równowagi i harmonii. Niebieski uspokaja. W każdej kulturze kolory mogą mieć jednak inny wydźwięk. W Belgii małych chłopców ubiera się w różowe ubrania i nie ma w tym nic dziwnego. Europejscy malarze przyjęli malować suknię Marii Panny na biało (kolor niewinności), natomiast w Chinach kolor biały oznacza żałobę.

Widzisz już jak ważnym elementem każdej ulotki jest poprawne wybranie grupy docelowej? To ona decyduje o pozostałych elementach wizualnych ulotki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *