fbpx

Foldery reklamowe a wzrost sprzedaży

wizytówki
Najczęstsze błędy na wizytówce
06-02-2019
prezentacja
Roll-up mobilny sposób na reklamę
20-02-2019
kupujemy

Przypomnij sobie swoją ostatnią wizytę w biurze podróży albo salonie samochodowym. Może zmieniałeś ostatnio operatora komórkowego, albo podpisywałeś nową umowę? Robiłeś remont i byłeś w sklepie pooglądać płytki do łazienki? A może byłeś w Ikei albo przeglądałeś nagrody za punkty PAYBACK? Wiesz co łączy te firmy? Przede wszystkim to dbałość o przedstawienie swojej oferty.

Lubimy produkty, które znamy

Często zdarza się, że firmy zupełnie zapominają o tak ważnym elemencie jak przedstawienie swojej oferty. I nie mam tutaj na myśli ekspozycji w sklepie, bo to przeważnie jest Mam na myśli coś co pozwoli klientowi pamiętać o twojej firmie, nawet za miesiąc. Są to foldery reklamowe.

Człowiek to istota, która kieruje się syndromem inżyniera Mamonia:

Kupujemy tylko te rzeczy, które znamy i którym ufamy. Jak pokazały badania naukowe decyzję o zakupie podejmujemy po 5 – 7 razach odwiedzenia jakiegoś sklepu. Oczywiście nie są to odwiedziny osobiście, ale często wspomagamy się Internetem. Szukamy informacji o sklepie, sprawdzamy jego stronę internetową, ponieważ musimy się upewnić, że podjęta decyzja jest słuszna.

Kupujemy oczami

Czy gdybyś zobaczył reklamę – Dajemy gwarancję, że buty które kupisz u nas będą najlepszym wyborem! – ale nie pokazaliby jak wyglądają te buty, czy kupiłbyś? Z pewnością nie! Jak myślisz czemu największe firmy wydają ogromne pieniądze na sesje zdjęciowe swoich produktów? Czemu samochody zawsze pokazywane są w jakiś ekstremalnych warunkach? Dlaczego ubranie zawsze prezentowane jest na pięknych modelach i modelkach? Czemu w reklamie pasty do zębów wszyscy się uśmiechają? Właśnie dlatego, że kupujemy oczami. Czy w związku z tym ty też nie powinieneś zrobić coś co przekona klienta do jego zakupu.

Ostatnio szukałem nowego operatora komórek. Z tego powodu odwiedziłem kilka najpopularniejszych salonów, porozmawiałem z doradcami klienta i na pożegnanie dostałem ulotkę. Kilka ulotek z jednej sieci. Po odwiedzeniu kilku punktów miałem mnóstwo ulotek w różnych formatach, kilka wizytówek i kartek papieru z rozpisanie szczegółowym oferty. W rezultacie doprowadziło to do sytuacji, że wychodząc z galerii wyrzuciłem wszystko do koszta, bo było mi nieporęcznie to nosić. Podczas gdy bym z każdej sieci otrzymał pojedynczy folder, wszystko byłoby prościej nosić.

Folder reklamowy

Często słyszę, że danej firmy nie stać na folder reklamowy. A czy zatem stać was na stratę klienta? Folder ma za zadanie nie tylko pokazywać twoją ofertę, ale również ma wzbudzać zaufanie na twojej firmy. Co w rezultacie prowadzi do sprzedaży. Nie koniecznie musi to być sprzedaż tu i teraz, jednak wydaje się, że lepiej sprzedać później niż wcale.

Folder, w przeciwieństwie, do ulotki ma więcej zastosowań niż przedstawienie oferty. Folder na, przede wszystkim, za zadanie wzbudzić zaufanie poprzez krótką historię firmy. Z tego powodu folder jest droższy niż ulotka, jednak jego skuteczność jest dużo wyższa. Folder powinien być elegancki i estetyczny.

Wiele firm nie poświęca na przygotowanie folderów ani czasu ani pieniędzy. To bardzo dobra wiadomość dla ciebie, ponieważ wydając nawet niewielką kwotę na tego typu reklamę, w rezultacie robisz dużo więcej niż konkurencja, więc to ty wyznaczasz nowe trendy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *