fbpx

Jak pisać dobre teksty SEO

portale społecznościowe
TOP6 portali społecznościowych
27-03-2019
kubki reklamowe z nadrukiem
Kubki reklamowe z nadrukiem
10-04-2019
jak pisać dobre teksty seo

SEO, pozycjonowanie, frazy kluczowe, optymalizacja… to tylko część słów, które copywriterzy używają na pisanie artykułów na stronę internetową zgodnie z wytycznymi Google. Teksty te muszą zawierać określoną liczbę znaków, muszą posiadać określone słowa, muszą składać się w całość w określony sposób, a wszystko po to, aby algorytm Google oznaczył artykuł jako wnoszący wysoką jakość do Internetu i ułatwił jego wyszukiwanie. Wszystko to brzmi groźnie, jednak w dzisiejszym artykule powiem jak pisać dobre teksty SEO samemu.

Zrób to sam

Samodzielne pisanie tekstów na stronę jak najlepszym rozwiązaniem. Przede wszystkim dlatego, że nikt nie zna Twojej branży tak dobrze jak Ty sam. Masz w niej doświadczenie i wiesz czego potrzebują klienci. Dzięki tej wiedzy w przystępny sposób możesz opisać zakres swoich usług lub opis produktu. Musisz jednak pamiętać, aby wystrzegać się języka branżowego. Rzadko się zdarza, aby Twoi klienci posiadali równie wysoką wiedzę jak Ty. Musisz więc wszystko opisywać językiem zrozumiałym dla większości ludzi, a nie tylko dla ludzi z branży.

Jaka powinna być długość tekstu SEO

Jak pisać dobre teksty SEO? Google stawia sprawę jasno – im dłuższy tym lepszy. Nie oznacza to, że wystarczy pisać byle co. W treści artykułu muszą pojawiać się frazy związane z tematem całego artykułu.
Jeżeli Twoja strona jest zbudowana w oparciu o WordPressa – jak 90% stron firmowych – możesz skorzystać ze świetnej wtyczki jaką jest YOAST. Wtyczka ta na bieżąco sprawdza wytyczne Google co do treści i podpowiada Ci jakie zmiany powinieneś wprowadzić w treść swojego artykułu, aby było on przychylnie rozpatrzony przez Google. Według wskazówek tejże wtyczki, artykuł powinien składać się z co najmniej 1200 znaków. Długość artykułów jednak stale rośnie, a więc minimalna ilość znaków również. Sugeruję więc, od razu stworzyć artykuł dłuższy.
Wiem, że 1200 znaków to dużo pisania. Jednak sugeruję, żebyś stworzył artykuł w oparciu o jak największą liczbę wytycznych Google. Na napisanie takiego artykułu poświęcisz około 1 godziny czasu plus drugą godzinę na poprawki, jednak ten tekst będzie widoczny już zawsze, a więc dzięki temu ile czasu poświęcisz na dopracowanie tekstu, zyskasz więcej klientów.

Jak nazywać nagłówki w artykule

Jak pisałem wcześniej, cały tekst powinien składać się z akapitów. Dodatkowo każdy akapit powinien posiadać swój odrębny tytuł. Idealnie sytuacja będzie wyglądała gdy tytuł akapitu będzie dokładnie taki sam jak fraza, która zostanie wpisana w wyszukiwarkę.
Skąd jednak wiedzieć co ludzie wpisują w wyszukiwarkę? Załóżmy zatem, że jesteś właścicielem drogerii, a więc sprzedajesz kosmetyki. Włącz więc wyszukiwarkę google.com i wpisz w okienko wyszukiwania „kosmetyki”. Google automatycznie podpowie nam co ludzi najczęściej wpisują do słowa – kosmetyki.

Jak widzimy są tutaj frazy:
kosmetyki z ameryki
kosmetyki naturalne
kosmetyki_ck
kosmetyki samochodowe
kosmetyki do brody
i tak dalej
Jeżeli w swojej ofercie posiadasz kosmetyki naturalne, musisz koniecznie o nich napisać artykuł!
Co więcej możemy uściślić wyszukiwanie. Wpisując „kosmetyki naturalne” Google znowu nam podpowiada kończenie frazy. Skorzystaj z tego.

Innym równie dobrym sposobem jest skorzystanie z narzędzi dostępnych w Internecie. Ja polecam KWFINDER. Zasada jego działania jest bardzo zbliżona do opisanej powyżej. Wyszukując pamiętaj, aby ustawić język na Polish.
Możesz korzystać z tego narzędzia, aby upewnić się czy zestaw słów sugerowany przez wyszukiwarkę Google, faktycznie ma odzwierciedlenie w ilości wyszukiwań.

Jakich słów używać w treści artykułu

Trzymajmy się przykładu z kosmetykami naturalnymi. Po pierwsze we wstępnie do artykułu musisz użyć dokładnie tej frazy. Najlepiej jak fraza główna będzie się znajdowała również w tytule artykułu. W dalszej treści tekstu użyj kilka razy frazy podstawowej oraz kilka razy staraj się ją odmienić przez przypadku i liczby, np:
kosmetykach naturalnych,
kosmetykami naturalnymi.
Używaj słów, które sugerują, że jesteś specjalistą w temacie. Stosuj wyliczenia: po pierwsze, przede wszystkim, także.
Udowadniaj swoje tezy: ponieważ, więc, z tego powodu.
Korzystaj z porównań: podobnie, podczas gdy, w przeciwieństwie.
Pisz o wnioskach: w rezultacie, w związku z tym.
Naciskaj: przede wszystkim, najbardziej godny uwagi, z pewnością.

Niezbędne elementy w treści artykułu

Google pozytywnie się patrzy na fakt, że uzasadniasz swoją wiedzę opierając się o materiały zewnętrzne. Stosuj więc w tekście linki do innych serwisów. Pamiętaj jednak, żeby nie linkować do konkurencji, ponieważ klient może wtedy przejść do nich.
Stosuj linki do siebie. Opisując kosmetyki naturalne do włosów, daj link do strony, gdzie właśnie takie kosmetyki są w Twoim sklepie. Najlepiej jak linkiem będzie fraza – kosmetyki naturalne do włosów. Pamiętaj również o tym, aby zastosować opis linki, a więc alt=””. Wpisz tam słowo kluczowe – kosmetyki naturalne do włosów.
Pisząc artykuł pisz krótkimi zdaniami. Długie zdania mogą być niezrozumiałe, a oprócz Google woli krótsze.
Pamiętaj, aby w tekście znajdowały się zdjęcia. Może to być zdjęcie kosmetyków, logo producenta kosmetyków, uśmiechnięta pani. Koniecznie stosuj opisy do zdjęć. Po pierwsze nazwa zdjęcia musi być frazą kluczową. Po drugie jego opis musi zawierać frazę kluczową.

Jak często pisać artykuły na blog firmowy

Stworzenie takiego kompleksowego artykułu na blog może zająć 2 – 3 godziny. Jednak gdy będzie on stworzony w 100% zgodnie z opisanymi przeze mnie wymogami, możesz pisać rzadziej. Wybierz sobie konkretny dzień tygodnia, w którym będą pojawiały się nowe wpisy i trzymaj się tej systematyczności. Raz na tydzień powinno wystarczyć.
Po napisaniu tekstu na bloga i opublikowaniu go, nie zapomnij się nim pochwalić. Udostępnij na profilu firmowym. Wszystko to po, aby zyskał jak najwięcej odwiedzin już od momentu pojawienia się go w sieci.

Co zrobić gdy nie masz czasu?

Jak pisać dobre teksty SEO gdy nie mam czasu lub nie wiem o czym pisać? Skontaktuj się z nami. Bardzo chętnie stworzymy dla Ciebie profesjonalną stronę internetową wraz z blogiem firmowym. Zajmiemy się również publikowaniem treści na blogu, w zgodzie z wytycznymi Google.
Sprawdź naszą ofertę na strony internetowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *