fbpx

Reklama telewizyjna kontra reklama internetowa

Jak za darmo wypozycjonować stronę
Jak za darmo wypozycjonować stronę
13-03-2019
portale społecznościowe
TOP6 portali społecznościowych
27-03-2019
reklama telewizyjna czy internetowa

Nie znam osoby, która lubi reklamy. Niezależnie czy są to reklamy telewizyjne czy internetowe. Winą za taki stan rzeczy nie należy obarczać jednak TVN czy Polsatu, którzy przodują w ilości i czasie trwania reklam, ani popularnych portali internetowych odłożonych reklamą w stopniu maksymalnym. Winą za taki stan rzeczy należy obarczyć ludzi z branży reklamowej. Niemniej jednak czy jednak reklama telewizyjna jest gorsza czy lepsza niż internetowa?

Reklama telewizyjna

Reklamy telewizyjnej unikamy. Część z nas w trakcie bloku reklamowego idzie zrobić sobie herbatę lub sprawdza coś na smartfonie, jednak w jakimś procencie treść reklamy do nas dociera. Nie zależnie czy jest to sam dźwięk czy sam obraz. Łapiemy kontakt z reklamowanym produktem.
Reklama telewizyjna jest to bardzo kosztowna forma reklamy co powoduje, że jest ona opcją tylko dla największych graczy na rynku. Jej zaletą jest jednak fakt trafienia do ogromnej rzeszy ludzi, poprzez emitowanie jej w najlepszych porach reklamowych.
Reklama telewizyjna jest emitowana na całej wielkości ekranu. Niezależnie od tego czy jesteś zainteresowany jej tematyką czy nie musisz się z nią zapoznać siedząc przed telewizorem. Nawet zupełnie nie będąc zainteresowany treścią reklamy, twój mózg wyłapie z niej to co najważniejsze, a więc zastosowanie i nazwę. Dzięki czemu gdy nadarzy się w przyszłości potrzeba zakupu jakiegoś produktu, mózg automatycznie podsunie treść reklamy.
Poprzez fakt, że reklama będzie emitowana np. przed dziennikiem lub programem który odbiorca darzy dużym zaufaniem, to zaufanie automatycznie przekazywane jest na produkty reklamowa. W końcu telewizja musi starannie selekcjonować produkty reklamowane przed naszym ulubionym programem. Co prawda jest to oczywiście błędne myślenie, co jednak nie powoduje naszego zachowania.

Reklama internetowa

Z reklamą w internecie również nie jest łatwo. Mamy doinstalowane blokery, które identyfikują reklamy i nie pozwalają im się wyświetlać. YouTube jakiś czas temu wprowadził reklamy wyświetlane na całym ekranie przed emisją filmików, jednak blokery szybko nauczyły się usuwać te reklamy.
A więc sprawa z dostępem do reklam wygląda w telewizji tak samo jak w Internecie – staramy się je unikać. Jednak reklama internetowa ma dużo więcej plusów niż minusów.
Po pierwsze może ona być idealnie dopasowana do zainteresowań odbiorcy reklamy. Wszystko zależy od tego jak dokładnie znamy profil swoich klientów. Po drugie jest dużo tańsza niż telewizyjna. Koszt kliknięcia w reklamę wynosi od 0.05 zł – 1,50 zł. Po trzecie wymaga bardzo niedużo pracy, aby odbiorca mógł dowiedzieć się czegoś więcej o reklamowanym produkcie. Wystarczy kliknąć i odbiorca zostaje przekierowany na naszą stronę z opisem reklamowanego produktu. Po czwarte można ją łatwo kontrolować. Mam tutaj na myśli rozliczanie efektów. Dzięki wbudowanym algorytmom możemy dokładnie wiedzieć ile osób obejrzało reklamę, ile w nią kliknęło, ile weszło na naszą stronę, ile dokonało zakupu. Podczas dobrze prowadzonej kampanii reklamowej w internecie jesteśmy w stanie zidentyfikować osoby które kliknęły niemal w 100%. Dzięki temu, korzystając z narzędzi dostępnych w Internecie, możemy tylko do tych osób wysyłać dodatkowe reklamy, promocje i innego rodzaju zachęty.
Największą wadą reklamy internetowej jest fakt, iż z Internetu korzysta pokolenie do 45 roku życia. Powyżej 45 roku liczba systematycznie korzystających z internetu drastycznie maleje. W zawiązku z czym sprzedając produkty dla grupy 45+ nie powinniśmy nastawiać się tylko na Internet.

Podsumowanie

Nie ma zatem jednoznacznej odpowiedzi, który reklama jest lepsza. Dla większości produktów lepszym rozwiązaniem wydaje się być reklama w Internecie. Jednak i tutaj mogą być wyjątki. Wystarczy bowiem, że błędnie wskażesz profil klientów i twoja reklama nie trafi tam gdzie powinna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *