fbpx

Rodzaje uszlachetnień wizytówki

darmowy bank zdjęć
Darmowe banki zdjęć
26-02-2019
responsywne strony internetowe
Responsywne strony internetowe
09-03-2019
czcionka

Wizytówki to mały prostokątny kawałek papieru, który jednak jest podstawą działalności każdej firmy. W naszej drukarni dajemy możliwość personalizacji wizytówek poprzez zastosowanie różnych rodzajów papieru, uszlachetniania, formatów. Jednak często spotykamy się z sytuacją, że klient nie wie jakie wizytówki wybrać. Po przeczytaniu tego artykułu powinieneś wiedzieć już wszystko.

Format

W Europie przyjęło się korzystać z wizytówek w formacie 90 mm x 50 mm. Jest to poręczne, ponieważ dokładnie takiej samej jak karta kredytowa, a więc wizytówka idealnie pasuje do portfela.
W Wielkiej Brytanii jednak format wizytówek jest nieco inny. Na wyspach wizytówka ma wymiar 85 mm x 55 mm. A więc jest nieco mniejsza, ale wyższa. Jako, że posiadamy klientów również na rynku angielskim w ofercie posiadamy również taki format, jednak aby go zamówić zachęcamy do kontaktu mailowego.
Ostatnio bardzo popularnym i nowoczesnym formatem wizytówek jest format 50 mm x 50 mm. Są to więc wizytówki kwadratowe. Szczególnie upodobali je sobie przedstawiciele zawodów z branży kreatywnej. Jest to świetny sposób na wyróżnienie się i pokazanie swojej odrębności i… kreatywności.

Papier

Jako, że wizytówka jest pierwszy elementem który reprezentuje twoją firmę nie może ona być niskiej jakości. Aby wizytówka nie wydawała się wydrukowaną w domu, stosujemy papier kredowy o gramaturze 350g. Jest to najgrubszy ze standardowo stosowanych papierów.
Nowością na rynku polskim jest papier Multiloft. Są to połączone 3 warstwy papieru. Dzięki temu wizytówki Multiloft ma gramaturą powyżej 1000 g. Dodatkową atrakcją w takim rodzaju papieru jest możliwość wyboru koloru warstwy środkowej.

wizytówki multiloft
Papier Multiloft


Uszlachetnienia

Czym jest uszlachetnienie wizytówki? Jest to dodatkowe pokrycie jej substancjami, dzięki którym robi jeszcze lepsze wrażenie.

Foliowanie

Ten rodzaj uszlachetnienia stosujemy przy wydrukach cyfrowych. Jest to pokrycie wizytówki przezroczystą folią błyszczącą lub matową. Dzięki temu zbiegowi wizytówki są jeszcze grubsze, a kolory uwydatnione. Wizytówka poprzez pokrycie jej folią zyskuje również większą odporność na wilgoć.

Lakierownie

Jest to metoda uszlachetniania bardzo zbliżonego do foliowania. Różnica polega jednak na tym, że jest ona trwalsza i nie ulega odklejaniu. W przypadku uszlachetniania lakierem offsetowym mamy możliwość wyboru lakieru błyszczącego lub matowego. Należy pamiętać, że po lakierze błyszczącym nie możemy pisać długopisami żelowymi ani stawiać na nim pieczątek. W związku z tym ten rodzaj uszlachetnienia odradzamy na wszelkiego rodzaju karty rabatowe.

Lakierowanie punktowe

Inaczej zwane lakierowaniem UV. Jest to technika pozwalająca na pokrycie tylko wybranych części wizytówki. Dzięki temu elementy te wydają się wypukłe i błyszczą się bardziej niż pozostała część wizytówki. Ten rodzaj uszlachetnienia bardzo często spotykany jest na okładkach książek i katalogów firmowych.

Folia soft-touch

Jest to stosunkowo nowy pomysł na uszlachetniania wizytówek. Wizytówki pokryte folią soft-touch wydają się jakby pokryte gumą. W dotyku zyskują efekt dotyku ludzkiej dłoni. Jest to najdroższy rodzaj wizytówek, jednak zdziwienie klientów dotykających taką wizytówkę rekompensuje wyższe koszty.

Umożliwiamy również mieszanie uszlachetnienia. Możemy np. najpierw pokryć wizytówkę lakierem matowym, a następnie lakierem punktowym. Zdarza się, że wizytówki z folią soft-touch dodatkowo ozdabiamy również lakierem punktowym. Możliwości jest naprawdę wiele.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *