fbpx

TOP6 portali społecznościowych

reklama telewizyjna czy internetowa
Reklama telewizyjna kontra reklama internetowa
21-03-2019
jak pisać dobre teksty seo
Jak pisać dobre teksty SEO
30-03-2019
portale społecznościowe

Prowadzenie firmy ściśle wiąże się z promowaniem jej za pośrednictwem Internetu. Obecnie to już nie tylko płatne reklamy w wyszukiwarce Google, ale przede wszystkim portale społecznościowe. Społecznościówki opanowały rynek nie tylko osób prywatnych, ale również firm, które inwestują ogromne pieniądze w promowanie swojej marki w tychże.

Reklamy telewizyjnej unikamy. Część z nas w trakcie bloku reklamowego idzie zrobić sobie herbatę lub sprawdza coś na smartfonie, jednak w W Polsce pierwszym szerzej znanym portalem skupiającym społeczność było grono.net. Następnie pojawiła się Nasza Klasa. Jednak ze względu na okrojone możliwości rozwojowe, oba portale były kilkuletnimi nowościami, które szybko zniknęły z rynku. Gdy na rynek wchodził facebook, większość podchodziła do niego jak do poprzednich portali. Facebook jednak szybko ewoluował, dzięki czemu obecnie, mimo upływu lat, nadal należy do najpopularniejszych.
Na jaki portal społecznościowy Twoja firma powinna położyć nacisk? Nie ma jednej konkretnej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego gdzie znajdują się Twoi klienci. Na innych portalach trzeba szukać młodych ludzi, gdzie indziej ludzi po trzydziestce, a jeszcze gdzie indziej przedsiębiorców.
Poniżej przedstawiamy sześć najpopularniejszych portali społecznościowych.

Facebook

Dawno temu, facebook był narzędziem do kontaktów dla osób prywatnych. Te czasy minęły już bezpowrotnie i obecnie facebook żyje z firm. Praktycznie każda firma posiada swój fan page na facebooku, jest to niemal wymóg. Na facebooku możemy w łatwy sposób prezentować swoje produkty, usługi czy oferty. W równie łatwy sposób możemy nawiązywać kontakty z klientami, poprzez system komentarzy lub wiadomości prywatnych. Dzięki szczegółowej wiedzy o użytkownikach facebooka, możemy niemal idealnie wybrać grupę potencjalnych klientów, którym zaprezentujemy nasze reklamy.
FACEBOOK

Instagram

Jest to serwis ukierunkowany na publikowanie zdjęć, grafik i krótkich filmików. Obecnie nie jest on jeszcze tak bardzo popularny wśród firm jak facebook, jednak wiele wskazuje na to, że wkrótce stanie się głównym źródłem komunikacji na linii firma – klient. Poprzez bardziej intymną formę kontaktu z odbiorcą można traktować Instagram jako miejsce gdzie pokazujemy swoją firmę od kuchni.
INSTAGRAM

Twitter

W Polsce nie jest on tak popularny jak w pozostałej części Europy, co jednak nie oznacza, że możemy go zignorować. Jest to portal, na którym możemy publikować tylko treść. DO tego dość ograniczoną, ponieważ twit nie może przekraczać 140 znaków. Ze względu na zwięzłość komunikatów jest on następcą SMSów, jednak jego zaletą jest fakt, że nasza wiadomość może trafić do dużo szerszego grona odbiorców.
TWITTER

LinkedIn

Znany również jako biznesowy facebook. Służy przede wszystkim do kontaktów zawodowych. Za jego pośrednictwem możemy dzielić się informacjami na temat swoich umiejętności, zamieszczać oferty pracy, udostępniać treści a także prowadzić rozmowy na tematy biznesowe. Osoby prywatne mogą tutaj budować swoje CV wraz z rekomendacjami, natomiast osoby odpowiedzialne za zatrudnienie mogą wyłapywać najciekawsze osoby i je zatrudniać.
LINKEDIN

YouTube

Jest to portal może nie do końca społecznościowy, jednak ze względu na to, że jego właścicielem jest Google, warto mieć na nim konto z kilku powodów. Po pierwsze, filmiki zamieszczane na YouTube są promowane w wyszukiwarce. Po drugie człowiek zawsze wybierze to co jest łatwiejsze, a łatwiej niż czytać jest słuchać. Co prawda aby nasze filmy wyglądały profesjonalnie musisz posiadać odpowiedni sprzęt oraz umiejętności montażowe. Z tego względu firmy rzadko wchodzą na ten portal. Co jest błędem, ponieważ Google, promuje go coraz mocniej, a więc kto szybciej tam zaistnieje na szeroką staję ten wygra.
YOUTUBE

Snapchat

Platforma bardzo podobna w działaniu do Instagrama, jednak korzystają z niej głównie osoby młode. Można na nim publikować zdjęcia z różnymi filtrami, naklejkami, maskami. Jego cechą wyróżniającą od Instagrama jest fakt, że zdjęcia są dostępne tylko przez określony czas, a potem znikają.
SNAPCHAT

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *