Opublikowano

Jak przeciągnąć klientów z Allegro do swojego sklepu internetowego

Allegro to serwis łączący sprzedających z kupującymi. Często słyszę, że sprzedawania na Allegro jest nieopłacalne, ponieważ trzeba tam konkurować cenami i zarabiają tylko największe firmy, które sprzedają dużo produktów z niewielką marżą. Allegro, na taką opinię, solidnie zapracowało, systematycznie podnosząc ceny i utrudniając kontakt z klientem. Skoro zatem jesteś już na tej platformie to jak przeciągnąć klientów z Allegro do twojego sklepu internetowego?

Allegro rzuca kłody pod nogi sprzedawców

Tak, Allegro rzuca kłody pod nogi. Jednak nie ma się co dziwić. Każda firma istnieje po to aby zarabiać. Tak samo Allegro. Jeżeli nie odpowiadają ci ich warunki to nie musisz z nimi współpracować. Jednak łatwiej powiedzieć, a trudniej rozstać się z tym serwisem. Tak na prawdę Allegro jest największym graczem na rynku w Polsce i nawet gdzieś na horyzoncie nie majaczą inne serwisy, które rzuciłyby mu rękawicę. Niby jest ceneo, jednak to nie jest ten sam rząd wielkości.

Allegro od kilku lat systematycznie wprowadza zmiany w swoim serwisie prowadzące do tego, aby kupujący nie wiedzieli od kogo kupują. Kilka lat temu aukcje Allegro mogły wyglądać niemal dowolnie. Można było stosować kod HTML i CSS, dzięki czemu każda firma mogła stworzyć swoją otoczkę wizualną na Allegro. Jednak właściciel serwisu, w tej chwili uniemożliwił to całkowicie. Obecnie każda aukcja musi wyglądać niemal tak samo. Jedyne różnice to opis i zdjęcia. Identyfikacja firmy została zablokowana. Sprzedający nie mają już możliwości pokazaniu kupującemu od kogo kupuje. Jest zakaz używania swoich logotypów!

Szyfrowanie adresu mail na Allegro utrudniło dodawania klientów do sklepu internetowego

Zresztą od strony sprzedających Allegro też zmienia się nieustannie. W 2020 roku, Allegro powoli wprowadza szyfrowanie adresów mail kupujących. Dzięki temu zabiegowi cała korespondencja z klientem odbywa się za pośrednictwem serwisu Allegro. Co z kolei prowadzi do uszczelnienia finalizacji zakupów. Często zdarzało się, że klient dogadywał się ze sprzedawcą na transakcję poza systemem. Przez co sprzedawca nie musiał płacić prowizji. Allegro na szyfrowaniu maila zyskuje podwójnie. Po pierwsze zwiększając przychód z prowizji, a po drugie uniemożliwiło proste wciągnięcie klienta do sklepu online. W końcu po co dodawać klienta nie mając się z nim jak skontaktować?

W jaki sposób przeciągnąć klientów z Allegro do sklepu online

Mimo wszystko nadal są możliwości wyciągnięcia klienta z Allegro. W końcu żyjemy w Polsce i każdy od najmłodszych lat uczy się kombinować. Co równie ważne, te sposoby które przedstawię za chwilę są w 100% zgodne z regulaminem Allegro. Jeżeli chcesz uciec z Allegro, ale nie masz jeszcze sklepu www, polecam usługi Adriana Strojwąsa.

Podziękowania za zakupy

Pierwszy sposób to dorzucenie do paczki podziękowania za zakupy, na którym będzie uwzględniony adres sklepu on-line. Podziękowania takie najlepiej wykonać w formie ulotki A6. Dla podniesienia prestiżu swojego sklepu, można podziękowania wydrukować na grubszym papierze, np. 250 g. W przypadku zamówienia 5000 szt koszt pojedynczej ulotki wynosi nie całe 0,09 zł.

Podziękowanie za zakupy

Dodatkowo do podziękowań można dodać zachętę do odwiedzenia sklepu w formie kuponu rabatowego lub jakiegoś innego bonusu. Pamiętaj jednak, żeby koniecznie stosować ograniczenie czasowe! Jeżeli dasz rabat, ale nie ograniczysz go czasowo, ludzi to nie zmobilizuje do działania. Najlepiej też stosować w miarę nieodległe terminy.

Przypomnienie o kończącym się produkcie

Jeżeli sprzedajesz karmę dla zwierząt, którą kupujesz w wielkim opakowaniu zbiorczym i przepakowujesz w mniejsze pudełka. Mając dostęp do całego opakowania klienta, zrób pewien bardzo prosty zabieg, który skutkuje świetnym procentem realizacji. Pod koniec opakowania wrzuć ulotkę lub wizytówkę, z przypomnieniem.

Uwaga! Kończy się karma dla twojego pupila. Nie pozwól mu głodować. Zamów nowe opakowanie tej samej karmy! Wystarczy zeskanować poniższy kod QR lub wejść pod adres…

Prosty sposób, a bardzo przywiązujący klienta do twojego sklepu.

Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że nie musisz dawać w tym przypadku rabatów. Klient będzie zaskoczony taką formą przypomnienia i skorzysta bez szukania lepszej opcji.

Personalizacja

Zdarza ci się, że dzwonią do ciebie telemarketerzy? Do mnie dzwonią ciągle. Nienawidzę ich! Jednak zauważyłem jedną ciekawą specyfikę, każdego telemarketera. Jest to mówienie po imieniu. Dodaj do paczki jak najwięcej materiałów, w których będziesz się mógł zwracać do klienta po imieniu.

Zawsze imię klienta pisz ręcznie. Podpisuj się zawsze ręcznie.

Popularną formę jest również informowanie o tym, kto przygotował paczkę. Gdzie imię wpisane jest ręcznie. Sam często się z tym spotykam. Co prawda wiedza ta nic mi nie daje, ale czuję, że za tą firmą stoją prawdziwi ludzie. A zawsze lepiej kupić od prawdziwej osoby niż od firmy, o której nic nie wiesz.


Przygotowałem również dla was, kilka przykładowych podziękowań za zakupy, które pomogą przeciągnąć klientów z Allegro do twojego sklepu online. Wystarczy kliknąć, ściągnąć plik i wprowadzić swoje dane. Jeżeli nie masz programów do edycji projektu zachęcamy do kontaktu z nami.