Allegro to serwis łączący sprzedających z kupującymi. Często słyszę, że sprzedawania na Allegro jest nieopłacalne, ponieważ trzeba tam konkurować cenami i zarabiają tylko największe firmy, które sprzedają dużo produktów z niewielką marżą. Allegro, na taką opinię, solidnie zapracowało, systematycznie podnosząc ceny i utrudniając kontakt z klientem. Skoro zatem jesteś już na tej platformie to jak przeciągnąć klientów z Allegro do twojego sklepu internetowego?
Allegro rzuca kłody pod nogi sprzedawców
Tak, Allegro rzuca kłody pod nogi. Jednak nie ma się co dziwić. Każda firma istnieje po to aby zarabiać. Tak samo Allegro. Jeżeli nie odpowiadają ci ich warunki to nie musisz z nimi współpracować. Jednak łatwiej powiedzieć, a trudniej rozstać się z tym serwisem. Tak na prawdę Allegro jest największym graczem na rynku w Polsce i nawet gdzieś na horyzoncie nie majaczą inne serwisy, które rzuciłyby mu rękawicę. Niby jest ceneo, jednak to nie jest ten sam rząd wielkości.
Allegro od kilku lat systematycznie wprowadza zmiany w swoim serwisie prowadzące do tego, aby kupujący nie wiedzieli od kogo kupują. Kilka lat temu aukcje Allegro mogły wyglądać niemal dowolnie. Można było stosować kod HTML i CSS, dzięki czemu każda firma mogła stworzyć swoją otoczkę wizualną na Allegro. Jednak właściciel serwisu, w tej chwili uniemożliwił to całkowicie. Obecnie każda aukcja musi wyglądać niemal tak samo. Jedyne różnice to opis i zdjęcia. Identyfikacja firmy została zablokowana. Sprzedający nie mają już możliwości pokazaniu kupującemu od kogo kupuje. Jest zakaz używania swoich logotypów!
Zresztą od strony sprzedających Allegro też zmienia się nieustannie. W 2020 roku, Allegro powoli wprowadza szyfrowanie adresów mail kupujących. Dzięki temu zabiegowi cała korespondencja z klientem odbywa się za pośrednictwem serwisu Allegro. Co z kolei prowadzi do uszczelnienia finalizacji zakupów. Często zdarzało się, że klient dogadywał się ze sprzedawcą na transakcję poza systemem. Przez co sprzedawca nie musiał płacić prowizji. Allegro na szyfrowaniu maila zyskuje podwójnie. Po pierwsze zwiększając przychód z prowizji, a po drugie uniemożliwiło proste wciągnięcie klienta do sklepu online. W końcu po co dodawać klienta nie mając się z nim jak skontaktować?
W jaki sposób przeciągnąć klientów z Allegro do sklepu online
Mimo wszystko nadal są możliwości wyciągnięcia klienta z Allegro. W końcu żyjemy w Polsce i każdy od najmłodszych lat uczy się kombinować. Co równie ważne, te sposoby które przedstawię za chwilę są w 100% zgodne z regulaminem Allegro. Jeżeli chcesz uciec z Allegro, ale nie masz jeszcze sklepu www, polecam usługi Adriana Strojwąsa.
Podziękowania za zakupy
Pierwszy sposób to dorzucenie do paczki podziękowania za zakupy, na którym będzie uwzględniony adres sklepu on-line. Podziękowania takie najlepiej wykonać w formie ulotki A6 lub DL. Dla podniesienia prestiżu swojego sklepu, można podziękowania wydrukować na grubszym papierze, np. 250 g. W przypadku zamówienia 5000 szt koszt pojedynczej ulotki wynosi nie całe 0,09 zł.
Dodatkowo do podziękowań można dodać zachętę do odwiedzenia sklepu w formie kuponu rabatowego lub jakiegoś innego bonusu. Pamiętaj jednak, żeby koniecznie stosować ograniczenie czasowe! Jeżeli dasz rabat, ale nie ograniczysz go czasowo, ludzi to nie zmobilizuje do działania. Najlepiej też stosować w miarę nieodległe terminy.
Przypomnienie o kończącym się produkcie
Jeżeli sprzedajesz karmę dla zwierząt, którą kupujesz w wielkim opakowaniu zbiorczym i przepakowujesz w mniejsze pudełka. Mając dostęp do całego opakowania klienta, zrób pewien bardzo prosty zabieg, który skutkuje świetnym procentem realizacji. Pod koniec opakowania wrzuć ulotkę lub wizytówkę, z przypomnieniem.
Uwaga! Kończy się karma dla twojego pupila. Nie pozwól mu głodować. Zamów nowe opakowanie tej samej karmy! Wystarczy zeskanować poniższy kod QR lub wejść pod adres…
Prosty sposób, a bardzo przywiązujący klienta do twojego sklepu.
Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że nie musisz dawać w tym przypadku rabatów. Klient będzie zaskoczony taką formą przypomnienia i skorzysta bez szukania lepszej opcji.
Ten sposób można wykorzystać również na inne sposoby. Jeżeli sprzedajesz produkty, których używa się systematycznie to mniej więcej jesteś w stanie określić na jak długo powinien on starczyć Twojemu klientowi. Przed upływem tego czasu możesz wysłać mu maila z informacją, że jeżeli kończy mu się produkt to zapraszasz na ponowne zakupy.
Jeżeli z ustaleniem czasu użytkowania jest większy problem, powinieneś po sprzedaży zadzwonić do klienta i zapytać czy wszystko z przesyłką w porządku, czy zamawiany produkt spełnia jego oczekiwania. A między słowami postaraj dowiedzieć się czegoś o częstotliwości jego stosowania. Znając produkt i to jak często klient będzie z niego korzystał jesteś mniej więcej w stanie policzyć kiedy będzie on się klientowi kończył.
Oprócz tego dzwonić przed teoretycznym terminem ukończenia produktu możesz uzyskać dodatkowe informacje. Być może klient zrezygnował z jego użytkowania z jakiegoś powodu i podczas rozmowy możesz mu zaproponować inny podobny produkt, ale taki który będzie nie będzie posiadał negatywnych cech, które spowodowały, że klient zrezygnował z jego użytkowania.
Personalizacja
Zdarza ci się, że dzwonią do ciebie telemarketerzy? Do mnie dzwonią ciągle. Nienawidzę ich! Jednak zauważyłem jedną ciekawą specyfikę, każdego telemarketera. Jest to mówienie po imieniu. Dodaj do paczki jak najwięcej materiałów, w których będziesz się mógł zwracać do klienta po imieniu.
Zawsze imię klienta pisz ręcznie. Podpisuj się zawsze ręcznie.
Popularną formę jest również informowanie o tym, kto przygotował paczkę. Gdzie imię wpisane jest ręcznie. Sam często się z tym spotykam. Co prawda wiedza ta nic mi nie daje, ale czuję, że za tą firmą stoją prawdziwi ludzie. A zawsze lepiej kupić od prawdziwej osoby niż od firmy, o której nic nie wiesz.
Dane kontaktowe do klienta
Jak pisałem wcześniej, Allegro ukrywa adresy mailowe zarówno Twój jak i klienta. Ten fakt bardzo utrudnia możliwość utrzymania z klientem kontaktu mailowego po zakończeniu transakcji. W jaki sposób można więc dotrzeć do prawdziwego maila klienta?
Można go zwyczajnie o niego poprosić. W wielu przypadkach klient kupując produkt na Allegro ma do wyboru kilka możliwych jego rodzajów. Warto więc wykorzystać tą sytuacje i poprosić o przesłanie informacji odnośnie rodzaju na maila. Wystarcz standardowa formułka – „Bardzo proszę o przesłanie informacji odnośnie produktu na maila…”.
Spotkałem się również z sytuacją, że sprzedawca trochę zakłamywał rzeczywistość i niemal na siłę przekierował mnie na swój firmowy maila. Dostałem informację, że „…Allegro uniemożliwia odbieranie mu załączników do wiadomości…” i z tego powodu prosi mnie o przeniesienie rozmowy na adres firmowy. Sposób okazał się w 100% skuteczny, ale czy Ty będziesz go używał to już zostawiam to Twojemu sumieniu.
Prezent dla Ciebie
Przygotowałem również dla was, kilka przykładowych podziękowań za zakupy, które pomogą przeciągnąć klientów z Allegro do twojego sklepu online. Wystarczy kliknąć, ściągnąć plik i wprowadzić swoje dane. Jeżeli nie masz programów do edycji projektu zachęcamy do kontaktu z nami.
[…] Jak przeciągnąć klientów z Allegro do swojego sklepu internetowegoReklama telewizyjna czy internetowaCzy ulotki reklamowe wciąż są skuteczne? Kategoria: Marketing i reklama Tagi: efekt substytucji, marketing, transfer autorytetu […]