Opublikowano Dodaj komentarz

Po co mi wizytówka

Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszym cyfrowym świecie, coś tak bardzo analogowego jak wizytówka straci rację bytu. Tymczasem mimo upływu lat druk wizytówek wciąż cieszy się niezmienną popularnością. Co więcej wciąż się rozwija i oferuje nowe możliwości. Zatem pytanie Po co mi wizytówka wciąż jest aktualne?

Dzisiaj aby sprawdzić dane kontaktowe do jakiejś firmy wystarczy kilka kliknięć w Internecie. Dodatkowo dzięki kolejnemu kliknięciu możemy zobaczyć na mapie dokładną lokalizację firmy lub wyznaczyć najszybszą trasę dojazdu. Po co zatem komuś tradycyjne papierowe wizytówki?

Dobre pierwsze wrażenie

Wizytówka jest dużo bardziej osobista niż np. główna strona firmowej witryny www. Zawiera bezpośredni adres mail lub numer telefonu. Często tych namiarów nie znajdziecie nigdzie indziej niż na wizytówce.

Wyobraź sobie sytuację, że idziesz na spotkanie w dużym kontrahentem i na zakończenie prosi cię on o swoją wizytówkę. Co wtedy zrobisz? Poprosisz o zapisanie namiarów na ciebie w telefonie? A może zapisujesz je na jakiejś kartce?

A gdy będziesz rozmawiał z kilkoma partnerami biznesowymi i jeden z nich będzie potrzebował się z tobą skontaktować w późniejszym terminie. Czy wtedy poprosisz, żeby wpisał sobie twój numer do telefonu? Przecież to zajmuje dużo więcej czasu niż wręczenie wizytówki.

Nowoczesna wizytówka

Jak pisałem we wstępie druk wizytówek ciągle się rozwija i na rynku pojawiają się nowe rozwiązania. Bardzo często dotyczy to nowego rodzaju materiału lub specyficznej metody uszlachetniania. Jednak zdarzają się również pomysły, które znajdują uznanie nawet wśród najmłodszych przedsiębiorców.

Z jednej strony możemy przygotować świetną wizytówkę w kontaktach w telefonie i później ją rozsyłać osobom zainteresowanym. Zaleta jest oczywista. Odbiorca otrzymuje zestaw najważniejszych informacji oraz stron www, które są z tobą powiązane. Jednak wysyłka takiej wizytówki wymaga trochę kombinacji. Dużo szybszym rozwiązaniem jest umieścić na wizytówce kod QR, który będzie pełnił dokładnie taką samą funkcję jak wizytówka .vcf.

Siła tradycji

Wizytówka to nie tylko dowód na profesjonalne podejście do kwestii nawiązywania i utrzymywania kontaktów. To również świetna okazji, żeby trwale wpisać się w pamięć osoby której wręczamy wizytówkę.

Należy pamiętać również o takich szczegółach jak przygotowanie odpowiedniej wizytówki do konkretnej okazji. Są sytuacje, w których najlepiej prezentują się nudne białe wizytówki, a są sytuacje, w których powinniśmy się wyróżnić i pokazać swoją odrębność.

Lekarze lub prawnicy powinni raczej trzymać się klasycznej szaty graficznej wizytówki. Wyjątkiem tutaj często są dentyści, którzy dla ocieplenia swojej profesji decydują się na żart a wizytówce. Gdy jesteś wodzirejem na weselach, twoja wizytówka powinna być kolorowa i szalona, dzięki temu będzie świadczyła, że z tobą goście weselni będą mieli świetną zabawę.

Nowości w branży wizytówek

Nowością powoli wchodzącą w coraz szersze kręgi są wizytówki kwadratowe. Przygotowanie projektu pod taką wizytówkę wymaga odpowiedniej wprawy, jednak późniejszy efekt może być oszałamiający.

Świetnie prezentują się również wizytówki multiloft, a więc wydrukowane na specyficznym papierze klejonym. Tutaj również przygotowanie projektu wymaga doświadczenia. Między innymi dlatego, że nie zaleca się wykonywać kolorowego tła. Białe tło i fajny projekt gwarantuje genialną kreację.

Wizytówki na papierze MultiLoft

Jakiś czas temu pojawiła się na rynku bardzo fajna metoda uszlachetniania wizytówki. Jest to folia soft-touch. Daje ona efekt jakby wizytówka była gumowa.

Dodaj komentarz