Opublikowano 6 komentarzy

Cechy dobrej wizytówki

komunikacja biznesowa

Na każdym kroku powtarzam, że wizytówka to taki niepozorny mały kawałek papieru, który jednak pełni bardzo ważną funkcję reprezentatywną. Znajdują się na nich najważniejsze dane teleadresowe firmy oraz/lub osoby ją posiadającej. W kontaktach biznesowych wizytówki są bardzo cennym i ważnym narzędziem, ponieważ reprezentuje nas w momencie gdy nie jesteśmy już na spotkaniu biznesowym. Właśnie dlatego powinniśmy ją prawidłowo zaprojektować. Czy wiesz jakie są cechy dobrej wizytówki?

Jakie zatem informacje muszą znaleźć się na wizytówce? Co można pominąć lub w jakim aspekcie wykazać się kreatywnością?

Imię i nazwisko

Najważniejsze jest nasze imię i nazwisko. Zdarzają się wizytówki zawierające tylko nazwę firmy, ale to wyjątki. Lepiej wiedzieć z kim mamy przyjemność. Dzięki umieszczeniu na wizytówce swojego imienia i nazwiska, osoba, która chce się z nami skontaktować, wie z kim rozmawia. Taka wiedza, chociaż teoretycznie nie wiele znaczy, to w praktyce skraca dystans.

Tytuł naukowy

Warto pamiętać, żeby raczej wystrzegać się tytułów naukowych. Wiem, że dla ludzi starszych uzyskanie ich było nie lada wyczynem, jednak dzisiaj straciły one bardzo na wartości. Dodatkowo pisząc mgr. inż. Ryszard Wroński, tworzysz sztuczne mury. Mury z kolei powodują, że trudniej nam podjąć decyzję o zadzwonieniu do takiej osoby.

Oczywiście od każdej zasady są wyjątki. W tym przypadku wyjątkami są osoby reprezentujące zawody o ograniczonym dostępie lub wymagające szczególnie dużo nauki. Mam na myśli lekarzy, adwokatów itp.

Stanowisko

Pod naszymi danymi powinno znaleźć się stanowisko, na jakim obecnie pracujemy. Obecnie bardzo popularne są anglojęzyczne nazwy stanowisk. Jednak kwestię nazewnictwa zostawiam do wyboru dla każdego z osobna. Warto jednak czasem uruchomić swoją wyobraźnię i pokusić się o nietypowe nazewnictwo. U nas np. grafik nazywa się flamaster.

Kreatywna nazwa stanowiska

Dlaczego tak? Po pierwsze dlatego, że należymy do branży kreatywnej, więc nasze wizytówki również powinny być kreatywne. Po drugie, słowo – flamaster – zaciekawia. Powoduje, że klient zaczyna rozmowę. A wtedy mamy szansę opowiedzieć mu naszą historię i go kupić.

Logo i nazwa firmy

Cechy dobrej wizytówki to również, umieszczenie na niej nazwy i logo firmy, którą reprezentujemy. Umieszczenie logo na wizytówce pozwala na szybką wizualną identyfikację potrzebnego kontaktu, gdy przeglądamy nasz wizytownik. Częstą praktyką jest umieszczanie samego logo i nazwy firmy na jednej stronie wizytówki, na drugiej zaś znajdują się imię i nazwisko i dane kontaktowe.

Kieruj się zasadą – im czytelniej, tym lepiej.

Duża nazwa firmy na całej pierwszej stronie

Dane kontaktowe

Dane kontaktowe możemy podzielić na dwie rubryki. W pierwszej pod imieniem i nazwiskiem należą typowo do właściciela wizytówki. W drugiej rubryce możemy podać skrócone dane firmy i dane kontaktowe do biura.

Nie zapominajmy o umieszczeniu adresu strony internetowej oraz naszych danych kontaktowych. To dzięki nim, klient będzie mógł się z nami skontaktować po zakończeniu spotkania. Jeżeli profil twojej działalności na to pozwala to umieść również informacje o prowadzonych profilach na mediach społecznościowych.

Przygotowując wizytówki np. tylko na targi, możemy pokusić się również o stworzenie podstrony przygotowanej dla gości targów, na której będzie specjalna oferta lub niedostępne gdzie indziej produkty. Będzie to dodatkowa zaleta wizytówki, ponieważ gdy klient ją zgubi, nie trafi na naszą podstronę.

Wygląd wizytówki

Cechy dobrej wizytówki to również wygląd. Nie należy ignorować aspektu wizualnego, głównie dlatego, że człowiek jest stworzeniem co bardzo zwraca uwagę na estetykę. Nawet mężczyźni!

Należy pamiętać, że jej wygląd musi nawiązywać do prowadzonej przez firmę działalności. Czy wyobrażasz sobie bank z kolorową wizytówką niczym bawialnia dla dzieci? Czy wzbudzi ona twoje zaufanie? I w drugą stronę czy wyobrażasz sobie bawialnię z wizytówką poważną niczym zakład pogrzebowy? Czy na tej podstawie będzie mógł sądzić, że twoje dziecko będzie bawiło się świetnie?

Szata graficzna wizytówki, profil firmy i emocje jakie ma sobą wzbudzać muszą być silnie połączone.

Krój czcionki

Kolejną ważną stroną jest odpowiedni krój czcionki. Jeżeli chcesz wzbudzać zaufanie, korzystaj z prostych standardowych krojów. Nie bój się klasycznego Ariala! To na prawdę są świetnie wyglądające litery. Jeżeli prowadzisz salę zabaw, krój powinien być dostosowany do dzieci. Byle tylko nie pójść za bardzo w infantylność.

Chcesz samemu wybrać indywidualny krój czcionki. Polecam skorzystać z serwisu z darmowymi krajami czcionek – 1001 free fonts. Nie dość, że kroje czcionek są są podzielone na kategorie to jeszcze możesz wpisać swoje frazy i na żywo uzyskujesz jak ona będzie wyglądała w kolejnych czcionach. Jako opcje dodatkowe masz możliwość zmiany wielkości czcionki, koloru oraz wybór licencji na jakiej dana czcionka jest udostępniana bezpłatnie.

Przykładowy wygląd nazwy Cztery Asy w różnych krojach czcionki

Artykuły, które mogą cię zainteresować:

6 komentarzy do “Cechy dobrej wizytówki

  1. […] ulotki reklamowe wciąż są skuteczne?Cechy dobrej wizytówkiChaos graficzny Polski Kategoria: Ulotki Tagi: cechy dobrej ulotki, co powinna zawierać ulotka, jak […]

  2. […] ulotki reklamowe wciąż są skuteczne?Cechy dobrej wizytówkiJak zaprojektować ulotkę Kategoria: Projekty graficzne Tagi: grafika, trendy […]

Możliwość komentowania została wyłączona.