Opublikowano Dodaj komentarz

Reklama telewizyjna czy internetowa

Nie znam osoby, która lubi reklamy telewizyjne. Winą za taki stan rzeczy nie należy obarczać jednak TVN czy Polsatu, którzy przodują w ilości i czasie trwania reklam, a nas samych. Wbrew temu co się powszechnie uważa, jesteśmy na tyle podatni na reklamy telewizyjne, że firmom opłaca się ich kupować coraz więcej. Młode pokolenie, jednak więcej czasu spędza w Internecie niż przed telewizorem. Zatem co jest skuteczniejsze – reklama telewizyjna czy internetowa?

Czytaj dalej Reklama telewizyjna czy internetowa
Opublikowano Jeden komentarz

Wizytówki dla lekarzy

Wizytówki, jak pisałem w ostatnim artykule, to coś co mimo upływu lat ciągle ma ogromne znaczenie. Środowisko lekarzy jest chyba jednym z bardziej tradycyjnych środowisk jakie przychodzą mi do głowy. Zwracają oni na otoczkę swojej pracy bardzo dużą uwagę i dbają o najdrobniejsze szczegóły. Z tego powodu odpowiednio przygotowane wizytówki dla lekarzy to priorytet.

Czytaj dalej Wizytówki dla lekarzy
Opublikowano 2 komentarze

Po co mi wizytówka

Pewnie niejeden z was zastanawia się po co komu w XXI wieku coś tak analogowego i archaicznego jak wizytówka. Chyba nie ma firmy, która nie korzysta z maili lub różnych komunikatorów do utrzymywania relacji z klientami. A wizytówki? No cóż. Powoli schodzą na dalszy plan. Co nie znaczy, że wizytówki nie starają się nadrobić braki innymi elementami. Zatem pytanie Po co mi wizytówka wciąż jest aktualne?

Czytaj dalej Po co mi wizytówka
Opublikowano Jeden komentarz

Format papieru

papier

Gdyby nie istniał papier, reklama wyglądała by zupełnie inaczej. Jednak na szczęście ok. 2000 lat temu w Chinach oficjel o imieniu Ts’ai Lun zauważył, że efektem ubocznym mycia waty jedwabnej poprzez namaczanie jej i intensywne ubijanie kijami, jest produkt, który później można wykorzystać do stworzenia trwalszego materiału.

Czytaj dalej Format papieru
Opublikowano 2 komentarze

Jak zamówić ulotki reklamowe?

sklep

Świat podąża bardzo szybko do przodu. To co wczoraj było krzykiem mody, dziś jest nieaktualne, a jutro będzie śmieszne. Dokładnie tak samo szybko zmienia się świat handlu. Jeszcze w latach 90. XX wieku po zakupy spożywcze szliśmy do osiedlowych sklepików, a żeby kupić bluzkę na główny deptak miasta. Później pojawiły się centra handlowe i cały handel przeniósł się do nich. Obecnie centra handlowe też powoli stają się przeżytkiem, a w ich miejsce zajmuje e-handel. A co w przypadku gdy chcesz zamówić ulotki reklamowe?

Czytaj dalej Jak zamówić ulotki reklamowe?
Opublikowano 5 komentarzy

Cechy dobrej wizytówki

komunikacja biznesowa

Na każdym kroku powtarzam, że wizytówka to taki niepozorny mały kawałek papieru, który jednak pełni bardzo ważną funkcję reprezentatywną. Znajdują się na nich najważniejsze dane teleadresowe firmy oraz/lub osoby ją posiadającej. W kontaktach biznesowych wizytówki są bardzo cennym i ważnym narzędziem, ponieważ reprezentuje nas w momencie gdy nie jesteśmy już na spotkaniu biznesowym. Właśnie dlatego powinniśmy ją prawidłowo zaprojektować. Czy wiesz jakie są cechy dobrej wizytówki?

Czytaj dalej Cechy dobrej wizytówki
Opublikowano 3 komentarze

Czy ulotki reklamowe wciąż są skuteczne?

Żyjemy w czasach niezwykle szybkiego rozwoju technologicznego. W ostatnich latach obserwowaliśmy wzrost znaczenia Internetu i wirtualnej rzeczywistości. Dzisiaj większość naszej aktywności, również reklamowej, dzieje się właśnie tam. Wielu reklamodawców przeniosło swoje działania marketingowe do sieci. Jednak czy taka sytuacja oznacza, że tradycyjne formy reklamy, takie jak ulotki reklamowe, przestały być skuteczne? W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się jakie znaczenie mają obecnie ulotki reklamowe i czy ich używanie ma nadal sens.

Czytaj dalej Czy ulotki reklamowe wciąż są skuteczne?
Opublikowano Dodaj komentarz

Darmowa dostawa

Według badań GUS, najczęstszym powodem dla którego klienci nie kupują w sklepach internetowych jest droga dostawa. Darmowa dostawa tak więc jest obowiązkiem każdego sklepu www.

Darmowa wysyła 

Oczywiście powiedzmy sobie jasno – darmowa dostawa, to jeden z 5 głównych powodów. Pozostałe to:

  • nieudostępnienie odpowiedniego sposobu płatności,
  • brak zaufania do sklepu,
  • brak poszukiwanego sposobu dostawy przesyłki,
  • za mało zdjęć produktów.

Porównując wszystkie te czynniki, łatwo można dojść do wniosku, że najłatwiej wprowadzić darmową dostawę. 

Mam nadzieję, że nikt nie wierzy w to, że coś może być za darmo. Tak samo darmowa wysyłka wcale nie musi być darmowa. Aby klienci przychylniej patrzyli na twój sklep www, możesz zaoferować darmową wysyłkę po przekroczeniu jakiejś kwoty. Wtedy z jednej strony dajesz możliwość bezpłatnego otrzymania paczki, a z drugiej motywujesz klientów do dokonania większych zakupów. 

Inną często spotykaną metodą jest wliczanie kosztów przesyłki w cenę produktu. Jest to praktyka nagminnie stosowana na pewnym popularnym portalu aukcyjnym. Co prawda tam zasada działania jest trochę inna bo za wysyłkę płacimy raz na miesiąc, ale pieniądze te idą do właścicieli portalu, a sprzedający aby móc wysłać paczkę muszą podnieść jej cenę o koszty wysyłki.

Darmowa wysyłka w naszej drukarni

Dokonując zakupu w sklepach internetowych wybieramy zazwyczaj ten, który jest najtańszy. Sam przekonałem się, że często sklep, który wydaje się być najtańszy po doliczeniu opłaty za wysyłkę okazuje się być mniej konkurencyjny.

My od początku istnienia firmy postanowiliśmy sobie za punkt honorowy oferować darmową przesyłkę. Robimy to ze względu na dobro klienta, który nie musi najpierw dodawać produktów do koszyka, a później sprawdzać ile kosztuje wysyłka. Po prostu dbamy o Wasz czas, a nasze zasady są jasne. 

Wysyłkę zamówień realizujemy za pośrednictwem firmy kurierskiej FedEx oraz DPD, dzięki czemu 91% paczek dociera do adresatów już następnego dnia. 

 

Opublikowano Dodaj komentarz

Nasze studio graficzne

Nie każdą firmę stać aby wynająć profesjonalne studio graficzne do przygotowania oprawy graficznej nowej kampanii reklamowej. A warto poświęcić więcej uwagi na to zagadnienie, aby nie zrazić do siebie klientów.

Kampania reklamowa, aby była dobrze przygotowana to po pierwsze nie może być oderwana od całości identyfikacji wizualnej firmy. Kolorystyka. Kroje czcionek. Użyte zdjęcia. Dla osób, które na co dzień nie zajmują się grafiką, takie zagadnienia są niezrozumiałe.

Na rynku agencji reklamowych panuje coraz większa konkurencja, która z kolei wymusza niższe ceny. Niestety często za niskimi cenami idą usługi średniej jakości. Wystarczy, że wejdziesz na pierwszy lepszy serwis z ogłoszeniami o pracę, a szybko przekonasz się jak wielu grafików jest obecnie poszukiwanych przez profesjonalne studia graficzne. Zauważ również, że pensje jakie oferuje się grafikom są również coraz wyższe. Wnioski wyciągnij z tego już sam.

To dziwne, ale jako drukarnia, spotykamy się z sytuacjami, że projekty wykonane przez profesjonalistów, posiadają podstawowe błędy. Świadczyć to może o tym, że zatrudnieni graficy dopiero się uczą lub po prostu ktoś kto wykonał projekt wcale nie jest profesjonalistą. O błędach w projektach do druku pisaliśmy w artykule Najczęściej popełniane błędy podczas przygotowania projektu do druku.

Studio graficzne CZTERY ASY

Naszym celem jest kompleksowa obsługa firm. Dotyczy to zarówno oferowanych produktów, jak i usług. Dzięki bogatemu parkowi maszynowemu oraz kontaktom w branży, jesteśmy w stanie wykonać dla Ciebie praktycznie każdy rodzaj reklamy. W naszej ofercie brakowało już tylko naszego studia graficznego.

Z początkiem 2019 roku udało nam się również rozwiązać ten problem. Zdajemy sobie sprawę, że nasze ceny nie należą do najniższych na rynku. Jednak graficy przez nas zatrudnieni są absolwentami najlepszych kieleckich studiów z zakresu grafiki komputerowej i reklamowej. Wyższe koszty powodują, że grafik nie ma ogromnej ilości zleceń, które musi odhaczyć i jechać dalej, dzięki temu każdemu zleceniu może poświęcić maksimum czasu, uwagi i poświęcenia.

Opublikowano Dodaj komentarz

Wąska specjalizacja a większa sprzedaż

Sukces twojej firmy to nie tylko wysokiej jakości produkt i atrakcyjna cena, ale przede wszystkim dbanie o szczegóły i tworzenie wokół firmy dobrej marki. 

Aby wyróżnić się spośród kilku innych firm z tej samej branży coraz bardziej trzeba udowodnić, że w tym co robisz jesteś najlepszy. Jednym z pomysłów no pokazanie tego jest zawężenie specjalizacji, o czym wspominałem w artykule Czy tania drukarnia może być dobra. Jednak nie wystarczy sama wąska specjalizacja. Musi za nią iść bardzo dobrze przygotowany i zrealizowany pomysł. 

Wyobraź sobie sytuację. Siedzisz w biurze swojej firmy i wchodzi do ciebie przedstawiciel dealera samochodowego z ofertą. Jest koniec roku, a więc stara ci się sprzedać samochody z wyprzedaży. Nie wie jakie samochody potrzebujesz, nie wie jakie samochody masz. Nie wie czy potrzebujesz jakieś wyjątkowe wyposażenie w tych samochodach. Po prostu przychodzi ze swoją ofertą i stara się ciebie przekonać do tego, że ta oferta jest odpowiednia.

A teraz wyobraź sobie, że przychodzi od ciebie przedstawiciel dealera samochodowego, który wie jakie samochody są potrzebne firmom w twojej branży. Wie jakie samochody masz ty. Wie o twojej konkurencji. Wie jakie dodatkowe wyposażenie jest ci potrzebne. Pokazuje ci katalog samochodów dostosowany do potrzeb twojej branży. 

Chyba nie muszę przekonywać, który przedstawiciel od samego początku jest bliżej sprzedania ci samochodu. Pierwszy przychodzi i stara się sprzedać swoją ofertę. Drugi przychodzi i stara się rozwiązać twój problem.

Dokładnie tak samo musi postępować ty wysyłając swojego przedstawiciela handlowego w bój. Zastanów się co możesz zaoferować fryzjerom, co mechanikom samochodowym, co adwokatom a co policjantom. Na każdą branżę przygotuj osobny zestaw ulotek, broszur reklamowych, plakatów. Wszystko włóż w  teczki ofertowe. Dla każdej branży przygotuj osobne subdomeny, ze specjalnie dla nich przygotowanymi materiałami reklamowymi. 

Niech twój przedstawiciel od progu wie jakie przedsiębiorca, do którego przyszedł, może mieć problemy. Przygotowanie przedstawiciela do takiej pracy jest czasochłonne, jednak wychodząc z taką kompleksową ofertą możesz podnieść ceny. Nikt tego nie sprawdzi.